Le souffle poétique

Auteurs-es

  • Natalie Honein American University of Sharjah
  • Amanda Gulla Lehman College, City University of New York
  • Adam Henze Indiana University, Bloomington
  • Nicole Morris Institute of American Indian Arts
  • Adam Garry Podolski Quest Art School and Gallery
  • Molly Sherman Lehman College, City University of New York

DOI :

https://doi.org/10.25071/1916-4467.40811

Mots-clés :

éditoriale, enquête poétique, souffle, air, autochtone, terre/Terre, ethnicité, multiculturalisme, identité, race, ascendance, silence

Résumé

Ce numéro spécial de RACEC amplifie et croise de multiples thèmes qui remettent en question notre capacité à accéder à l'air. Nous avons invité des recherches présentées au Symposium international sur l'enquête poétique 2019, ainsi que des nouvelles enquêtes poétiques qui engagent, jouent avec, enflamment et défient les notions d'action à une époque d'inaction légiférée, un travail qui contrecarre le silence du souffle à l'intérieur de nos os. Nous avons cherché de l'oxygène là où il n'y en avait pas. Les rédacteurs/trices de ce numéro spécial utilisent tous la poésie comme une forme de recherche dans leur vie et leur travail universitaire, et nous sommes ravis de partager le travail de nos collègues de la communauté de recherche poétique. Nous pensons que ce numéro démontre la valeur de l'utilisation de l'enquête poétique dans le monde universitaire pour mettre en lumière les voix de ceux qui sont sous-représentés et constitue donc une contribution essentielle à la communauté des chercheurs.

Bibliographies de l'auteur-e

Natalie Honein, American University of Sharjah

Natalie Honein is a writer, poet and educator. Her publications explore gender, social equity, Arab women’s activism and poetic inquiry.

Amanda Gulla, Lehman College, City University of New York

Amanda Nicole Gulla serves as Professor of English Education at Lehman College, City University of New York, where her teaching and scholarship are both intimately connected to her work in poetic inquiry.

Adam Henze, Indiana University, Bloomington

Adam Henze is a research associate at Indiana University, Bloomington, and moonlights as a professional spoken word poet and teaching artist.

Nicole Morris, Institute of American Indian Arts

Nicole Morris, M.A. Ed., is an educator and poet whose research is rooted in the intersectionality of identity, structural oppression, the coloniality of being and BIPOC liberation.

Adam Garry Podolski, Quest Art School and Gallery

Adam Garry Podolski is a visual artist, poet, teacher and curriculum theorist. He is currently the Director of Youth Engagement and Education at Quest Art School and Gallery.

Molly Sherman, Lehman College, City University of New York

Molly Sherman has taught English language, literature and composition at the secondary and post-secondary level. Her work is grounded in social justice and centered around the power of voice, the arts and social imagination.

Références

Baker, M., Valentino-DeVries, J., Fernandez, M., & LaForgia, M. (2020, June 29). Three words. 70 Cases. The tragic history of “I can’t breathe”. New York Times. https://www.nytimes.com/interactive/2020/06/28/us/i-cant-breathe-police-arrest.html

Davis, C. (2018). Writing the self: Slam poetry, youth identity, and critical poetic inquiry. Art/Research International: A Transdisciplinary Journal, 3(1), 90-113. https://doi.org/10.18432/ari29251 DOI: https://doi.org/10.18432/ari29251

Faulkner, S., & Cloud, A. (Eds.). (2019). Poetic inquiry as social justice and political response. Vernon Press.

Joe, R. (1989). The gentle war. Canadian Women’s Studies, 2&3(10), 27-30. https://cws.journals.yorku.ca/index.php/cws/article/view/11163/10252

Okorafor, N. (2010). Who fears death. DAW / Penguin.

Prendergast, M., Leggo C., & Sameshima, P. (Eds.). (2009). Poetic inquiry: Vibrant voices in the social sciences. Brill / Sense. DOI: https://doi.org/10.1163/9789087909512

Téléchargements

Publié-e

2022-06-27

Comment citer

Honein, N., Gulla, A., Henze, A., Morris, N., Podolski, A. G., & Sherman, M. (2022). Le souffle poétique. La Revue De l’association Canadienne Pour l’étude De Curriculum , 19(2), 1–4. https://doi.org/10.25071/1916-4467.40811